Paragrafen

Bedrijfsvoering

  • Digitalisering; we onderzoeken doorlopend of de diensten op de website goed vindbaar, begrijpelijk, duidelijk en toegankelijk zijn. Dat doen we door online klantonderzoek. Bezoekers geven daarnaast vaak waardevolle feedback via ‘smileys’. Met al deze input konden we een verbeterslag maken.
  • Het verbeteren van onze telefonische dienstverlening; het periodieke onderzoek naar telefonische bereikbaarheid in de organisatie heeft in 2022 niet plaatsgevonden in verband met de aanschaf van een nieuw telefoniesysteem.
  • Een Persoonlijk Internet Pagina (PIP) MijnMeierijstad; In 2022 is het klantportaal van Sociale Zaken voortgezet en zijn een aantal e-diensten voor Burgerzaken producten gerealiseerd, namelijk:
    Het aanvragen van:
    - U
    ittreksel BRP en Burgerlijke Stand

- Geheimhouding persoonsgegevens
- Wijziging naamgebruik
- Verhuizing
- Vervangende stempas/kiezerspas (alleen tijdens verkiezingen)
- Volmacht (alleen tijdens verkiezingen)
En het

- Doorgeven vermissing reisdocument

  • Klare Taal; We blijven onze medewerkers trainen op klare taal. We vragen ontvangers van onze brieven actief om feedback waarmee we onze brieven aanpassen. We benutten daarvoor het lezerspanel. We stimuleren het gebruik van een technisch hulpmiddel voor het schrijven in klare taal in beleidsstukken. In 2022 gebruikten we het technisch hulpmiddel om bestaande brieven te screenen en te herschrijven voordat ze in nieuw aangeschafte systemen terecht kwamen.
  • Klantreizen; We willen aansluiten op de behoeften van onze inwoners, ondernemers en instellingen. Door met de klant in gesprek te gaan en ‘de reis’ in beeld te brengen die zij doorlopen wanneer zij iets nodig hebben van de gemeente krijgen we in beeld wat die behoefte is. We passen onze dienstverlening en klantprocessen hierop aan. In 2022 hebben we de klantreis voor de nieuwe werkwijze onder de Omgevingswet uitgevoerd. Door de schriftelijke feedback die we vanuit ons continue klantonderzoek ophalen èn de aanvullende informatie vanuit de nabelgesprekken is er continue aandacht voor het verbeteren van onze klantprocessen.
Deze pagina is gebouwd op 07/10/2023 12:44:25 met de export van 07/10/2023 09:15:45