Ga naar de inhoud van deze pagina.
Jaarstukken
2022
portal
Algemeen
Aanbiedingsbrief
Voorstel
Samenvatting
Programmalijnen
Overzicht
Participatie
Leefbaarheid
Duurzaamheid
Veranderopgave omgevingswet
Inclusie
Gezondheid
Zelforganisatie
Programma's
Overzicht
0 Bestuur en ondersteuning
1 Veiligheid
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
3 Economie
4 Onderwijs
5 Sport, cultuur en recreatie
6 Sociaal domein
7 Volksgezondheid en milieu
8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ontwikkeling, stedelijke vernieuwing
Financiële informatie programmaplan
Paragrafen
Overzicht
Lokale heffingen
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Onderhoud kapitaalgoederen
Financiering
Bedrijfsvoering
Verbonden partijen
Grondbeleid
Wet open overheid
Financiën
Overzicht
Exploitatieresultaat
Verantwoording specifieke uitkeringen
Balans
Grondslagen
Programma's
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
Home
Programma's
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Wat willen we bereiken?
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Wat heeft het gekost?
Investeringen
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
Voor de snelfietsroute Veghel-Uden doorlopen we bestemmingsplanprocedures, maken we de bestekken en starten we met de uitvoering van de maatregelen.
De projecten uit de eerder vastgesteld uitvoeringsprogramma's mobiliteit bereiden we verder voor en voeren we uit. Het gaat bijvoorbeeld om de projecten deelfietsen, fietspad Haveltsepad en fietsoversteek Erpseweg-Buitendreef.
Ook in 2022 treffen we maatregelen ter verbetering van de verkeersveiligheid, leefbaarheid en multimodale bereikbaarheid. Het definitieve voorstel voor de projecten in het uitvoeringsprogramma 2022 leggen we nog aan u voor.
We gaan verder met de uitvoering van de MER studie en komen met een raadsvoorstel over de nieuwe verbindingsweg tussen de N279 afslag Keldonk en de bedrijventerreinen in Veghel-zuidwest (MER studie).
We doen ervaringen op met een mobiliteit hub bij de HOV-halte Sint-Oedenrode. In eerste instantie maken we gebruik van de bestaande voorzieningen. We gaan na of aanvullende voorzieningen nodig zijn op basis van wensen van reizigers, ervaringen die worden opgedaan met hubs in perifere gebieden en ruimtelijke ontwikkelingen in Meierijstad.
De route Uden/Veghel - Eindhoven is één van de pilotroutes voor de proef met collectief besloten vervoer in Brainport Eindhoven. In 2022 worden hier ervaringen mee opgedaan.
In aanvulling op de opwaardering van deze N279 Veghel-Astenweg, geven we samen met de Provincie een kwaliteitsimpuls aan de dorpsentree van Keldonk. We investeren in het tracégedeelte ter hoogte van Veghel voor: de uitwerking van gelijkvloerse kruisingen, de bereikbaarheid van de aanliggende bedrijven, de uitwerking van de geluidsbescherming en inpassingsmaatregelen ten behoeve van de woonwijken Veghel-Zuid en de Leest.
Het onderzoek wat is uitgevoerd naar (de behoefte aan) voorzieningen op de locaties waar evenementen, standplaatsen en weekmarkten worden gehouden, heeft geresulteerd in een advies inclusief investeringsbegroting. Deze is ter besluitvorming voorgelegd aan het college. In 2022 worden de betreffende voorzieningen en investeringen gerealiseerd.
We willen de verkeersveiligheid binnen bebouwde kom en in het buitengebied verbeteren.
We ondersteunen mensgerichte maatregelen verkeersveiligheid zoals de activiteiten van basisscholen met het Brabants Verkeersveiligheid Label, Lekker Anders Dag, verkeerseducatie in de kinderopvang, Totally Traffic in het voortgezet onderwijs en cursussen van de Seniorenraad Meierijstad.
We willen dat de openbare ruimten aangenaam, schoon, goed onderhouden en veilig zijn, met voldoende groen, waarbij de winkelcentra/publieksruimtes extra uitstraling krijgen.
Wij geven uitvoering aan het plan van aanpak voor het beheer en onderhoud van civieltechnische kunstwerken als bruggen, kademuren, geluidsvoorzieningen etcetera.
We geven uitvoering aan de Beheerstrategie Verhardingen en het Beheerplan Wegen voor het beheer en onderhoud van verhardingen.
In 2022 zetten we het programma openbare verlichting voort dat in 2019 is gestart voor het vervangen van lichtmasten. Het doel hiervan is het inhalen van een achterstand en het bereiken van een situatie waarin, in de periode tot en met 2030 een reductie van het energieverbruik wordt bereikt van ruim 50% en ook de onderhoudskosten aanzienlijk worden verlaagd.
We stellen de integrale gebiedsbeheerplannen (IGBP) op.
We voeren de renovatieprojecten 2022 uit die in de meerjarenplanning zijn opgenomen.
In 2022 beëindigen we het vervangen van drie verkeersregelinstallaties (VRI) aan de Rembrandtlaan door slimme installaties, waarmee we beter kunnen inspelen op het aanbod van het (toekomstige) verkeer.
Lasten
x €1.000
Begroot
€ 10.917
Gerealiseerd
€ 10.949
Afwijking
€ -33
Baten
x €1.000
Begroot
€ -926
Gerealiseerd
€ -1.178
Afwijking
€ 251
Saldo
x €1.000
Begroot
€ 9.990
Gerealiseerd
€ 9.772
Afwijking
€ 218
Deze pagina is gebouwd op
07/10/2023 12:44:25
met de export van
07/10/2023 09:15:45
Zoeken